ADCE ADVIES

ALWAYS FINDING THE RIGHT PEOPLE

Zoekmachines

Als zoekmachines van uw website houden, sturen ze bezoekers

2/3de van de internetgebruikers begint aan een zoektocht op het internet via zoekmachines, en 90% daarvan gebruikt daar
Google voor. Voor alle webpagina’s die Google gereferenceerd heeft, beoordeelt de zoekmachine de relevantie ervan voor
een specifieke zoekopdracht en presenteert de bezoeker de resultaten ervan in een resultatenlijst die tientallen webpagina’s
lang kan zijn. In de praktijk klikken heel weinig bezoekers door naar de tweede of derde pagina van die resultaten.
Hoe hoger een webpagina bij de zoekresultaten van de eerste pagina, hoe meer bezoekers er via zoekmachines zoals Google op
die website terechtkomen. Meer bezoekers = meer conversie = meer omzet

Bekijk het als een sneeuwbaleffect: hoe prominenter de plaats van uw website, hoe meer bezoekers de zoekmachines uw kant
op sturen. Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op conversie, als bezoekers daadwerkelijk doen waarvoor u de website
bedoeld hebt. En hoe meer conversie, hoe succesvoller uw website en hoe hoger uw winst. Bovendien is er een secundair
effect: als verschillende pagina’s van uw website goed scoren voor verschillende zoekopdrachten, komt uw bedrijfsnaam
prominent in beeld, wat wonderen doet voor de naambekendheid van uw bedrijf.